dinsdag 5 april 2011

tussen mijn handschoenen door

tussen mijn handschoenen door
kijk ik naar mijn tegenstander
naar zijn gezicht,
zijn schouders, armen en vuisten
waar gaan ze heen
wat gaan ze doen

tussen mijn handschoenen door
let ik op zijn aanval
kleine stapjes naar voor
bewegend met mij bovenlijf
zorgen dat ik niet word geraakt

tussen mij handschoenen door
blijf ik kijken
welke kant gaat hij op
kan ik naar voren, zijwaarts
of even naar achter

tussen mijn handschoenen door
zie ik wat er gebeurd
kijken, kijken, kijken
bewegen, afstand inschatten
kan k hem raken

tussen mijn handschoenen door
kies ik een trefvlak
waar kan ik een punt maken
afwisselen van hoog en laag
zoveel mogelijk doen

tussen mijn handschoenen door
zie ik mijn tegenstander
hij is moe
ik ook
we hebben goed gespard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten